Κινείται με ηλιακή ενέργεια, είναι αθόρυβο και κουβαλάει ένα «θερμοσίφωνα»! Αν τύχει και το δείτε να κινείται δίπλα σας στο δρόμο, μην εκπλαγείτε. Δεν είναι αγνώστου ταυτότητας… ιπτάμενο αντικείμενο που προσγειώθηκε στην Αθήνα, αλλά ένα πρωτοποριακό οικολογικό μέσο μεταφοράς που αποδεικνύει περίτρανα πως η φύση διαθέτει τόση ενέργεια ώστε να καλύπτει τις ανάγκες μας χωρίς να καταστρέφουμε το περιβάλλον.
Ο λόγος για το πρώτο και μοναδικό -μέχρι στιγμής- ηλιακό τρίκυκλο που κατασκευάστηκε από τον καθηγητή-εφευρέτη Μιχάλη Τζώρτζη και μια ομάδα μαθητών του από το 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Ηλιούπολης.
Μέχρι στιγμής το πρωτότυπο τρίκυκλο κυκλοφορεί στην ευρύτερη περιοχή της Αργυρούπολης αφήνοντας άναυδους όσους το αντικρίζουν, αλλά ο δημιουργός και ιδιοκτήτης του, κ. Μιχάλης Τζώρτζης ευελπιστεί πως σύντομα θα βγει στη μαζική παραγωγή. «Αποτελεί μια οικολογική λύση που θα αποσυμφορήσει τους δρόμους από το μποτιλιάρισμα, τους ρύπους και το θόρυβο» λέει με καμάρι ο κ. Τζώρτζης και εξηγεί τα «συν» της εφεύρεσής του: «Είναι ασφαλές, δεν απαιτεί βενζίνη, κινείται με ταχύτητα έως και 40 χιλιομέτρων την ώρα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ποδήλατο αφού διαθέτει πετάλια».
Τριάντα πέντε χρόνια ποδηλάτης ο ίδιος εμπνεύστηκε από το ποδήλατό του και σχεδίασε το μοντέλο του ηλιακού τρίκυκλου. Η ιδέα υλοποιήθηκε πριν από δύο χρόνια. «Η ευκαιρία δόθηκε μέσα από τη συμμετοχή του ΕΠΑΛ Ηλιούπολης σ’ ένα πρόγραμμα των θερινών σχολείων της Αττικής που έλαβε χώρα στις Σπέτσες. Δεκαπέντε μαθητές και άλλοι δύο συνάδελφοι δουλέψαμε το σχέδιο και τα καταφέραμε» λέει με καμάρι ο κ. Τζώρτζης.
Η πατέντα του ηλιακού τρίκυκλου έχει κατοχυρωθεί από τον ίδιο, ωστόσο όπως αποκάλυψε, δεν σταματάει να δουλεύει συνεχώς για την καλυτέρευσή της. «Εχω σχεδιάσει ακόμη ένα πιο εξελιγμένο μοντέλο. Το μόνο που χρειάζομαι είναι οικονομική στήριξη. Ηδη το υπάρχον μου κόστισε αρκετές χιλιάδες ευρώ, που έβαλα από την τσέπη μου. Στόχος μου είναι κάποια στιγμή να καταφέρω να φτιάξω κι ένα ηλιακό αυτοκίνητο».
Το ηλιακό τρίκυκλο είναι εφοδιασμένο μπροστά και πίσω με φωτοβολταϊκές πλάκες. Διαθέτει αποθηκευτικό χώρο, ράδιο-CD, φορτιστή κινητού τηλεφώνου, φώτα πορείας, όπισθεν και αυτονομία 20 χιλιομέτρων, που σημαίνει πως μπορεί να κινηθεί και τη νύχτα. «Οι φωτοβολταϊκές πλάκες συλλέγουν την ηλιακή ενέργεια και την αποθηκεύουν στις δύο μπαταρίες που βρίσκονται στο πίσω μέρος. Ολα τα εξαρτήματα δουλεύουν από την ενέργεια που έχει μαζευτεί στις μπαταρίες» εξηγεί.
Τι γίνεται όμως σε περίπτωση συννεφιάς ή όταν πέσει το απόλυτο σκοτάδι; «Ακόμη και όταν έχει σύννεφα, οι ακτίνες του ήλιου περνάνε, οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Σε απόλυτο σκοτάδι το τρίκυκλο μπορεί να κινηθεί εφόσον είναι φορτισμένο, ενώ ακόμη και αν μείνει σε κλειστό σκοτεινό χώρο, οι μπαταρίες δεν αποφορτίζονται» τονίζει ο κ. Τζώρτζης, ο οποίος έχει βάλει στόχο να φτάσει με το τρίκυκλό του μέχρι την Πάτρα.
«Στην Αθήνα χρησιμοποιώ μόνο αυτό και καθόλου το αυτοκίνητο. Αν βρεθεί χορηγός, θα ήθελα να φτάσω με το ηλιακό τρίκυκλο μέχρι την Πάτρα για να αποδείξω πως αξίζει τον κόπο να μετακινούμαστε σεβόμενοι τον πλανήτη».