Ο Τόνυ Άντονυ και ο Σταύρος Νικολαΐδης μιλούν στο Σάκη Λευτάκη

“Σεσουάρ για Δολοφόνους”

Το σεσουάρ ανήκει πια στη σφαίρα του φαινομένου. Κάποιοι το χαρακτήρισαν έναν εκρηκτικό συνδυασμό των έργων «Ποντικοπαγίδα» και «Ανθισμένες Μανόλιες».
Το γεγονός, πάντως είναι ότι επί είκοσι οκτώ χρόνια παίζεται με αμείωτη επιτυχία, κάνει συνεχώς εισπρακτικά ρεκόρ και η μια τιμητική διάκριση διαδέχεται την άλλη. Οι εισπράξεις έχουν ξεπεράσει τα ογδόντα εκατομμύρια δολάρια στην Αμερική και υπολογίζεται ότι μέχρι στιγμής το έχουν παρακολουθήσει πάνω από έξι εκατομμύρια θεατές.
Το έργο, παρόλο που κάποιοι βιάστηκαν να το χαρακτηρίσουν “επιτυχία της στιγμής”, κατάφερε να τους διαψεύσει κατακτώντας τον τίτλο του μακροβιότερου έργου πρόζας στην ιστορία της Βοστόνης.

ΣΕΣΟΥΑΡ ΓΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ

“Σεσουάρ για Δολοφόνους”

Το σεσουάρ ανήκει πια στη σφαίρα του φαινομένου. Κάποιοι το χαρακτήρισαν έναν εκρηκτικό συνδυασμό των έργων «Ποντικοπαγίδα» και «Ανθισμένες Μανόλιες».
Το γεγονός, πάντως είναι ότι επί είκοσι οκτώ χρόνια παίζεται με αμείωτη επιτυχία, κάνει συνεχώς εισπρακτικά ρεκόρ και η μια τιμητική διάκριση διαδέχεται την άλλη. Οι εισπράξεις έχουν ξεπεράσει τα ογδόντα εκατομμύρια δολάρια στην Αμερική και υπολογίζεται ότι μέχρι στιγμής το έχουν παρακολουθήσει πάνω από έξι εκατομμύρια θεατές.
Το έργο, παρόλο που κάποιοι βιάστηκαν να το χαρακτηρίσουν “επιτυχία της στιγμής”, κατάφερε να τους διαψεύσει κατακτώντας τον τίτλο του μακροβιότερου έργου πρόζας στην ιστορία της Βοστόνης.
Και, ως γνωστόν η ποιότητα μιας επιτυχίας κρίνεται από τη διαχρονικότητα της, άλλωστε και είκοσι οκτώ χρόνια είναι αρκετά για να μην αμφιβάλει πλέον κανείς.
Το Σεσουάρ είναι ίσως η πιο επιτυχημένη μηχανή γέλιου που γέννησε ποτέ το αμερικάνικο θέατρο.
Οι θεατές το παρακολουθούν συνήθως περισσότερες από μία φορές και όλοι πλέον συμφωνούν ότι είναι μια γλυκιά, τρυφερή και ανθρώπινη ιστορία με το εξής παράδοξο: οι περισσότεροι φεύγουν έχοντας ταυτιστεί με το θύτη και σπανίως με το θύμα.
Στην Ελλάδα η παράσταση “Σεσουάρ για Δολοφόνους” ανέβηκε για πρώτη φορά στο θέατρο «Αποθήκη» και από τότε μέχρι και σήμερα γνωρίζει πολύ μεγάλη επιτυχία και πλήθος κόσμου προσέρχεται καθημερινά για να την παρακολουθήσει.
Μετά από έξι χρόνια επιτυχίας στην Αθήνα και τρία στην Θεσσαλονίκη, για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στην επαρχία. Ταυτόχρονα όμως με την τουρνέ της θεατρικής ομάδας στην επαρχία, συνεχίζει να παρουσιάζεται και στην Αθήνα από άλλη θεατρική ομάδα.

Ο Τόνυ Άντονυ και ο Σταύρος Νικολαΐδης μιλούν αποκλειστικά στο περιοδικό μας.      

Σάκης : “Σεσουάρ για Δολοφόνους”, μια θεατρική παράσταση που στην Ελλάδα παρουσιάζεται τα τελευταία εννιά χρόνια, η οποία πρωτοξεκίνησε σε θέατρο της Βοστόνης το 1980. Τι είναι αυτό που κάνει αυτήν την παράσταση να έχει τόσο μεγάλη επιτυχία;
Σταύρος: «Νομίζω είναι ο συνδυασμός της Αστυνομικής ίντριγκας, που πάντα εξιτάρει τον κόσμο, με την κωμωδία. Συν το βασικό ατού είναι ότι ο κόσμος γίνεται ο έβδομος ηθοποιός της παράστασης, γιατί συμμετέχει ενεργά, καθορίζει την εξέλιξη του έργου και βρίσκει τον δολοφόνο.
Τόνυ: «Το ιδιαίτερο του θεατρικού έργου είναι ότι οι συγγραφής δίνουν την δυνατότητα στον μεταφραστή να προσαρμόσει το θεατρικό έργο στο μέρος που παίζεται. Δηλαδή σήμερα παίζουμε στην Κρήτη και είναι σαν να παίζεται στην Κρήτη, με ονόματα που βάζουμε από την τοπική κοινωνία, με Δημάρχους, Νομάρχες και νομίζει κανείς ότι το κομμωτήριο υπάρχει εδώ. Η μετάφραση που έχει γίνει στο έργο είναι καταπληκτική και το σπουδαιότερο από όλα είναι η αριστοτεχνική αβίαστη εμπλοκή του κοινού μέσα στην υπόθεση. Η οποία εμπλοκή του κοινού δεν είναι μικρή, είναι αυτή που από ένα σημείο και μετά καθοδηγεί αλλά και δημιουργεί το φινάλε. Είναι ουσιαστική η παρέμβαση του κόσμου. Δεν είναι δηλαδή να πειράξουμε δύο τρία άτομα από το κοινό και να τελειώσει.  

Σάκης : Ποιος είναι ακριβός ο τρόπος που συμμετέχει το κοινό;     
Σταύρος: «Διορθώνει την αναπαράσταση, όπου χρειάζεται ανακρίνει ο ίδιος τους υπόπτους και ψηφίζει τον δολοφόνο».

Σάκης : Το καστ της παράστασης έχει αλλάξει αρκετές φορές μέσα στα εννιά χρόνια που παίζετε στην Ελλάδα. Εσύ Σταύρο από ποια χρονιά εντάχθηκες στο καστ των ηθοποιών της παράστασης;  
Σταύρος: «Εγώ ήμουν στην πρώτη ομάδα, τότε που έπαιζα με τα παιδιά από τα «Εγκλήματα», τον Κώστα Κόκλα, την Ηρώ Μανέ, τον Χατζηπαναγιώτη, αλλά τότε έκανα άλλο ρόλο, έκανα τον βοηθό του αστυνομικού. Φέτος επανήλθα με τον ρόλο του κομμωτή, που είναι πιο πρωταγωνιστικός.

Σάκης : Ο δικός σας ρόλος κύριε Άντονυ ποιος είναι;
Τόνυ: «Ο ρόλος είναι ο αστυνομικός που έρχεται εντελώς τυχαία μέσα στο κομμωτήριο, όχι τυχαία δεν είναι τυχαία, ερευνάει μία άλλη υπόθεση και πέφτει στην υπόθεση του φόνου. Και εκείνη την ώρα που είναι φρέσκο το πράγμα τον πιάνει το αστυνομικό δαιμόνιο και θέλει να το λύσει. 

Σάκης : Εσείς πόσα χρόνια συμμετέχετε στην παράσταση;
Τόνυ: «Εγώ παίζω τα επτά από τα εννιά χρόνια. Τα οποία δεν ήταν συνεχόμενα.

Σάκης : Πού θα παίξετε μετά από εδώ;
Τόνυ: «Μετά από εδώ θα πάμε Γιάννενα, Κέρκυρα, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και σε άλλα πολλά μέρη της Ελλάδας. Σε μερικά από αυτά θα ξαναπάμε γιατί έχουμε επαναλήψεις.

Σάκης : Μετά θα συνεχίσετε και πάλι στην Αθήνα;    
Τόνυ: «Όχι, στην Αθήνα παίζεται από άλλο θίασο, ταυτόχρονα με την περιοδεία».

Σάκης : Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Καλή επιτυχία σε ότι κάνετε.
Σταυρός: «Εμείς ευχαριστούμε πολύ»
Τόνυ: «Ευχαριστούμε πολύ. Και σε εσάς πολύ καλή επιτυχία.  
Συνέντευξη Σάκης Λευτάκης

username SakisL 

Σάκης Λευτάκης + Τόνυ Άντονυ
Σάκης Λευτάκης + Σταύρος Νικολαΐδης
Σεσουάρ για Δολοφόνους
Σεσουάρ για Δολοφόνους

Κεντρική | Όλες οι ειδήσεις | Ειδήσεις Χανιά – Κρήτη

Χανιά: O καιρός | Live cameras | Αξιοθέατα | Καταστήματα | Φαγητό και ποτό | Ευεξία | Φωτογραφίες

Ακολουθήστε το aera.gr στο FacebookGoogle News και στο YouTube και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις. Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.