Την βελτίωση της προσβασιμότητας στον Μπάλο, ζητά ο σύλλογος Ιδιοκτητών Γραφείων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ηρακλείου-Λασιθίου ΗΝΙΟΧΟΣ που με επιστολή του στον Περιφερειάρχη Κρήτης, επιρρίπτει ευθύνες για την κατάσταση του δρόμου στον Δήμο Κισσάμου και αφήνει αιχμές για την οικονομική διαχείριση των εσόδων από το σχετικό τέλος του ενός ευρώ/ άτομο που εισπράτεται.
Τέλος, ζητά παρέμβαση εισαγγελέα «για την αποκατάσταση της νομιμότητας και την βελτίωση των συνηκών».
Με την επιστολή, επισυνάπτονται και φωτογραφίες προς επίρρωση των όσων υποστηρίζονται.
Αναλυτικά η επιστολή
Ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Γραφείων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτων Ηρακλείου-Λασιθίου ΗΝΙΟΧΟΣ εκφράζει την έντονη ανησυχία και δυσαρέσκεια των μελών του σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στον δρόμο πρόσβασης προς την παραλία του Μπάλου.
Η συγκεκριμένη διαδρομή, μέσω της αγροτικής οδού Καστελλίου – Μπάλου που ξεκινά από το Δ.Δ. Καλυβιανής του Δήμου Κισσάμου, παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα, τα οποία επηρεάζουν αρνητικά την ασφάλεια, την τουριστική εμπειρία και τη βιωσιμότητα των υπηρεσιών μας.
Ο δρόμος, μήκους περίπου 8 χιλιομέτρων, αποτελεί τη μοναδική οδική πρόσβαση προς τον Μπάλο. Παρόλα αυτά, η συντήρησή του είναι ανύπαρκτη. Το χωμάτινο και πετρώδες οδόστρωμα έχει υποστεί εκτεταμένες φθορές, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων και προκαλεί σημαντικές ζημιές στα ενοικιαζόμενα οχήματά μας.
Επιπλέον, η έλλειψη μέτρων οδικής ασφάλειας, όπως προστατευτικά κιγκλιδώματα, σήμανση και μέριμνα για τη στενότητα του δρόμου, καθώς και η μη παροχή οδικής βοήθειας, εντείνει τους κινδύνους για οδηγούς και επιβάτες, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, όταν ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων αυξάνεται δραματικά.
Σύμφωνα με καταγγελίες πελατών μας, ο Δήμος Κισσάμου έχει τοποθετήσει μπάρα στην είσοδο της διαδρομής και έχει αναθέσει σε δημοτικούς υπαλλήλους την είσπραξη “τέλους εισόδου” ύψους 1 ευρώ ανά άτομο που επιβαίνει στο όχημα.
Οι υπάλληλοι χορηγούν απόδειξη με την ένδειξη “Τέλος εισόδου έργων υπαίθριας αναψυχής ανταποδοτικού χαρακτήρα”, χωρίς ωστόσο να αναφέρεται το οικονομικό έτος ή άλλα στοιχεία διαφάνειας.
Παράλληλα, παρά τις εισπράξεις, δεν παρατηρείται καμία προσπάθεια βελτίωσης ή συντήρησης του δρόμου. Η πρακτική αυτή παραβιάζει κατάφωρα τις διατάξεις της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας και συνιστά παράνομη και αντισυνταγματική επιβολή τέλους, το οποίο παρουσιάζεται παραπλανητικά ως “ανταποδοτικό”.
Αντίθετα, αποτελεί μία μορφή “χαρατσιού”, που επιβαρύνει κυρίως αλλοδαπούς επισκέπτες, αμαυρώνοντας την εικόνα της περιοχής ως τουριστικού προορισμού.
Η κατάσταση του δρόμου και η αμέλεια του Δήμου Κισσάμου δημιουργούν πολλαπλά προβλήματα:
• Ατυχήματα και τραυματισμοί: Η απουσία κατάλληλων έργων υποδομής αυξάνει τον κίνδυνο πτώσεων, προσκρούσεων και μηχανικών βλαβών στα οχήματα.
• Οικονομικές ζημιές: Τα μισθωμένα οχήματα μας υφίστανται εκτεταμένες ζημιές, με αποτέλεσμα σημαντικό κόστος για τις επιχειρήσεις μας.
• Υποβάθμιση του τουρισμού: Η δυσκολία πρόσβασης και η επιβολή τέλους χωρίς αντίκρισμα επηρεάζουν αρνητικά την εμπειρία των επισκεπτών, με πιθανές επιπτώσεις στη φήμη της περιοχής.
Σύμφωνα με τον Νόμο 998/79, Άρθρο 15, οι δασικές αρχές μπορούν να περιορίσουν τη διέλευση οχημάτων για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας, με την προϋπόθεση ότι καθορίζονται σαφείς όροι και μέτρα.
Ωστόσο, οι ενέργειες του Δήμου Κισσάμου φαίνεται να στερούνται της απαραίτητης νομιμότητας, καθώς:
• Δεν τηρείται η απαραίτητη διαδικασία έγκρισης και διαφάνειας.
• Δεν λαμβάνονται τα απαραίτητα τεχνικά μέτρα συντήρησης του δρόμου, όπως προβλέπει η έννοια του “ανταποδοτικού χαρακτήρα”.
Ο Σύλλογός μας ζητά:
• Άμεση παρέμβαση αρμοδίων αρχών: Να ελεγχθεί η νομιμότητα της επιβολής του τέλους και να διερευνηθεί
η χρήση των εισπραχθέντων ποσών, εάν αυτά όντως κατανέμονται σε ανταποδοτικά έργα (οδοσάρωση, κλπ.)
• Αποκατάσταση και συντήρηση της οδού: Επείγοντα έργα βελτίωσης του δρόμου, με προτεραιότητα στην ασφάλεια και την προσβασιμότητα.
• Διαφάνεια και σύννομες διαδικασίες: Να θεσπιστεί ένα σαφές πλαίσιο διαχείρισης της πρόσβασης, σεβόμενο τους επισκέπτες και τους επαγγελματίες της περιοχής.
• Αποφυγή υπερβολικής οικονομικής επιβάρυνσης: Οποιαδήποτε εισφορά να συνδέεται με πραγματικά ανταποδοτικά έργα και να τελεί υπό δημόσιο έλεγχο.
Η προστασία της φυσικής κληρονομιάς, η βελτίωση της προσβασιμότητας και η διασφάλιση της τουριστικής εμπειρίας είναι ευθύνη όλων μας.
Καλούμε την Περιφέρεια Κρήτης, τις αρμόδιες αρχές και την Εισαγγελία Χανίων να αναλάβουν δράση άμεσα για την αποκατάσταση της νομιμότητας και τη βελτίωση των συνθηκών.
zarpanews.gr