Με παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας σε σημεία του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης με αυξημένη επικινδυνότητα, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών επιχειρεί να αντιμετωπίσει μια χρόνια επικίνδυνη κατάσταση σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου. Στο τμήμα Χανιά – Πετρές , σε τέσσερα χιλιόμετρα έχουν τοποθετηθεί διαχωριστικά κολωνάκια ενώ είναι υπό κατασκευή πεζογέφυρες και υπόγειες διαβάσεις. Την ίδια στιγμή στο τμήμα Χανιά – Κίσσαμος, η εικόνα δεν διαφοροποιείται από αυτήν που επικρατούσε ένα μήνα πριν, όταν έχασαν τη ζωή τους τρία αγόρια στο πολύνεκρο δυστύχημα στο ύψος του Γαλατά.
Στόχος του Υπουργείου, είναι να πετύχει το εφικτό επίπεδο ασφάλειας για τα επόμενα πέντε χρόνια, οπότε και θα έχει δρομολογηθεί κατά τον σχεδιασμό του, η ανακατασκευή του τελευταίου μεγάλου αυτοκινητόδρομου της χώρας. Μέχρι στιγμής, οι οδηγοί έρχονται αντιμέτωποι με το προσωρινό διαχωριστικό από εύκαμπτα κολωνάκια, που τους αναγκάζει να μειώσουν ταχύτητα σε επικίνδυνα τμήματα. Για δυόμιση χιλιόμετρα από την Επισκοπή προς τα Χανιά το όριο ταχύτητας είναι στα 30 χιλιόμετρα. Το ίδιο ισχύει για ενάμιση χιλιόμετρο από την Γεωργιούπολη προς Χανιά αλλά και σε τμήμα του ΒΟΑΚ ανάμεσα στον Γαλατά και τον κόμβο Ταυρωνίτη.
O Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, παρουσιάζοντας το πλάνο των άμεσων παρεμβάσεων στον ΒΟΑΚ, αναγνώρισε την πολύ υψηλή επικινδυνότητα του. «Υπάρχουν πολύ σοβαροί τεχνικοί λόγοι που τον καθιστούν επικίνδυνο, όπως η υφιστάμενη γεωμετρία του, ανεπαρκές σε πολλά σημεία εύρος και μήκος οδού ,μεγάλος κατά μήκος κλίσης ,κλειστές στροφές», σημείωσε μεταξύ άλλων. .
Το Υπουργείο επιχειρεί επίσης να αντιμετωπίσει το ζήτημα της προσβασιμότητας και της διάσχισης του ΒΟΑΚ από πεζούς στις τουριστικές περιοχές του Καβρού και της Γεωργιούπολης. Δύο πεζογέφυρες είναι υπό κατασκευή στο ύψος της Γεωργιούπολης ενώ σε άλλα σημεία προβλέπεται να δημιουργηθούν υπόγειες διαβάσεις. «Τα προτεινόμενα έργα βελτίωσης οδικής ασφάλειας θα είναι αντίστοιχα με αυτά που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στον Οδικό Άξονα Πάτρα – Πύργος και θα έχουν σχετικά άμεση εφαρμογή και απόδοση, καθόσον δεν απαιτείται περιβαλλοντική αδειοδότηση και πρόσθετες απαλλοτριώσεις», επανέλαβε από το βήμα της Βουλής ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας.
Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό, στις άμεσες παρεμβάσεις περιλαμβάνονται: Οριζόντια διαγράμμιση, εύκαμπτα διαχωριστικά κολωνάκια, φωτισμός κόμβων και τμημάτων οδού, αναμόρφωση κατακόρυφης σήμανσης, αντιολισθηρή στρώση κυκλοφορίας, στηθαία ασφαλείας, κλαδοκοπές, φωτεινή σηματοδότηση κόμβων και αποκατάσταση καθιζήσεων οδοστρώματος.
Το πλάνο των άμεσων εργασιών κατά μήκος του ΒΟΑΚ παρουσιάστηκε στη διάρκεια συζήτησης, επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε η βουλευτής Ηρακλείου Ελένη Βατσινά η οποία τόνισε πως απαιτούνται άμεσες λύσεις που θα επιτρέψουν ασφαλείς μετακινήσεις μέχρι την έναρξη και την πρόοδο των εργασιών για τον νέο ΒΟΑΚ. «Είναι αδήρητη ανάγκη μέχρι τότε να βρεθούν λύσεις. Η πρώτη είναι μια λύση για την ασφάλεια των μετακινήσεων, η δεύτερη είναι μια λύση για την εξελεγκτική πρόοδο των εργασιών. Είναι αυτονόητο ότι ζητάμε την πλήρη παράδοση του έργου όμως ως τότε πρέπει να ληφθούν δραστικά μέτρα για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα», σημείωσε χαρακτηριστικά η κ. Βατσινά.
Στο τμήμα Χανιά – Κίσσαμος στο οποίο πριν από περίπου σαράντα μέρες έχασαν τη ζωή τους τα τρία αγόρια , στο πολύνεκρο δυστύχημα στο ύψος της Γέφυρας του Γαλατά, τίποτα δεν έχει ακόμα δρομολογηθεί. Σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα, έχουν εντοπιστεί τα επικίνδυνα σημεία και τα όποια έργα θα παρουσιασθούν αρχικά στις τοπικές κοινωνίες, καθώς η υλοποίησή τους απαιτεί όπως είπε τη συνεργασία και τη συναίνεση τους.