Χανιά: Ανάγκη σύγχρονου συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο

Είκοσι χρόνια συζητείται η προμήθεια ραντάρ
Χανιά: Ανάγκη σύγχρονου συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο
Italy, Bari, International airport, flight control tower, flight controller working

Σε δύο χρόνια από σήμερα -αν όλα πάνε καλά- αναμένεται να αποκτήσει σύγχρονο σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας το αεροδρόμιο Χανίων, μετά από καθυστερήσεις ετών!

Η νεότερη ενημέρωση από τη Fraport Greece που έχει και την ευθύνη της διαχείρισης του αεροδρομίου είναι πως ο διαγωνισμός για την προμήθεια του συστήματος ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2023 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025.

Το νέο σύστημα θεωρείται απαραίτητο για την ασφαλή προσέγγιση, προσγείωση και απογείωση των αεροπλάνων, ενώ εκτιμάται πως θα δώσει δυνατότητα για διπλασιασμό των προσγειώσεων – απογειώσεων πολιτικών αεροσκαφών ανά ώρα.

ΤΙ ΛΕΕΙ Η FRAPORT

Τα “Χ.ν.” έθεσαν το ζήτημα της προμήθειας του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορία στη Fraport Greece. «Σύμφωνα με την Σύμβαση Παραχώρησης ο Παραχωρησιούχος (σ.σ, Fraport) πρέπει να προμηθεύσει συστήματα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας προς όφελος της Πολεμικής Αεροπορίας για την διαχείριση των τερματικών περιοχών εναέριας κυκλοφορίας των αεροδρομίων Χανίων, Ανδραβίδας, Αράξου, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς. Ο Παραχωρησιούχος αιτήθηκε τις απαιτούμενες προδιαγραφές των συστημάτων πριν την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία που είναι εν γένει χρονοβόρα, και τις έλαβε από μεν την Πολεμική Αεροπορία τον Αύγουστο 2018, και την  σύμφωνη γνώμη από την ΥΠΑ τον Φεβρουάριο του 2020» απαντάει η εταιρεία υποστηρίζοντας πως καθυστέρησε όχι με δική της ευθύνη η έγκριση των προδιαγραφών από την ΥΠΑ και την Πολεμική Αεροπορία.

«Ο Παραχωρησιούχος» συνεχίζει η Fraport Greece « ακόμη και εν μέσω πανδημίας, προχώρησε άμεσα στις ενέργειες του και αιτήθηκε την έναρξη του απαιτούμενου προγράμματος επιτόπιων επισκέψεων που είναι προ-απαιτούμενες για την προετοιμασία του διαγωνισμού.  Αφού αναιρέθηκαν οι περιορισμοί μετακινήσεων λόγω πανδημίας, έγιναν οι επιτόπιες επισκέψεις σε όλα τα σχετιζόμενα αεροδρόμια (Χανίων, Αράξου, Ανδραβίδας, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς). Μετά τις επιτόπιες επισκέψεις παρελήφθη από την Πολεμική Αεροπορία η έκδοση των προδιαγραφών από τις επιτόπιες επισκέψεις. »

Όσο για το πού βρίσκεται σήμερα η προμήθεια η εταιρεία απαντάει ότι: « Μετά από αναλυτική εξέτασή τους σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία, ώστε να προσαρμοστούν οι προδιαγραφές για συστήματα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας πολιτικών αεροσκαφών, ο τεχνικός φάκελος ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2022 και ξεκίνησε η προετοιμασία του διαγωνισμού – προετοιμάστηκαν τα υπόλοιπα τεύχη του διαγωνισμού (Νομικά, Πίνακες Συμμόρφωσης, Σύμβαση, Τεχνικές Περιγραφές, κείμενο Αίτησης Προσφοράς RFP, κλπ.) και ο διαγωνισμός ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2023.

Σημείωση: είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι πρόκειται για πάνω από 1000 σημεία προδιαγραφών και αφορά διαγωνισμό υψηλών απαιτήσεων σε κάθε επίπεδο (τεχνικό, διαγωνιστικό, νομικό, αξιολόγησης, κλπ.) που θα συμμετέχουν διεθνείς αναγνωρισμένοι οίκοι. Η εκτέλεση του διαγωνισμού είναι επίσης πολύ απαιτητική διαδικασία με επιτόπιες επισκέψεις από τους υποψήφιους ανάδοχους, ενώ η υποβολή και προσεκτική και λεπτομερής αξιολόγηση των προσφορών των υποψηφίων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2023. Θα ακολουθήσει η παραγωγή και εγκατάσταση των συστημάτων, διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει πάνω από 1 έτος – συνήθως 1,5 έως 2 χρόνια, ανάλογα με τα συστήματα που θα απαιτηθούν βάσει των αποτελεσμάτων των επιτόπιων επισκέψεων και την παραγωγή από τον ανάδοχο.  Τέλος, σημειώνεται ότι θα γίνει εκπαίδευση (θεωρητική και πρακτική) στο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας και της ΥΠΑ, ώστε τα συστήματα να καταστούν πλήρως λειτουργικά.

«ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ Η FRAPORT»

«Με του που ανέλαβε η Fraport το αεροδρόμιο αρνήθηκε οτιδήποτε έχει να κάνει με τις υποχρεώσεις της, ειδικά ότι έχει να κάνει με πληρωμές. Η σύμβαση όμως παραχώρησης είναι ξεκάθαρη και ορίζει πως το κόστος για το νέο ραντάρ το επιβαρύνεται ο Παραχωρησιούχος. Εμείς τους δώσαμε όλα τα δεδομένα έγκαιρα. Κάποια στιγμή παραδέχθηκε η Fraport πως θα πρέπει να αναλάβει η ίδια την προμήθεια και ξεκίνησε τη διαδικασία» δήλωσε στα “Χ.ν.” ο κ. Θεμιστοκλής Βαβουλάκης πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Αεροδρόμιο Χανίων.

Σημειώνεται πως το νέο κτήριο του πύργου ελέγχου ανήκει στην ΥΠΑ όμως η αρμοδιότητα της λειτουργίας είναι εξ’ ολοκλήρου στην 115 Πτέρυγα Μάχης (ΓΕΑ). Τα στρατιωτικά αεροσκάφη έχουν προτεραιότητα στις αναχωρήσεις, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα πολεμικά αεροσκάφη των ΗΠΑ που χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά το αεροδρόμιο για τις πτήσεις τους.

Είκοσι χρόνια για την προμήθεια

Η ανάγκη κατασκευής συγχρόνου Πύργου Ελέγχου Πτήσεων (Π.Ε.Π.) και η προμήθεια Ραντάρ Ελέγχου Προσεγγίσεως / τερματικού Ραντάρ είχε επισημανθεί πριν από 20 χρόνια κατά τις πρώτες εργασίες τότε για το νέο αεροσταθμό του αεροδρομίου Χανίων.

Ο πύργος ελέγχου κατασκευάστηκε κατά την εργολαβία επέκτασης του αεροδρομίου την περίοδο 2011-2016 χωρίς όμως να λειτουργήσει καθώς δεν είχε εξοπλιστεί με τα αναγκαία μηχανήματα.

Για το Ραντάρ προσέγγισης που εκτιμάται πως θα μπορεί να εξασφαλίσει την άνετη προσγείωση και απογείωση διπλάσιων αεροσκαφών από αυτά που σήμερα προσεγγίζουν το “Δασκαλογιάννης” είχε προβλεφθεί η προμήθεια του από το εξοπλιστικό πρόγραμμα της χώρας από το 2006. Ωστόσο αυτή δεν έγινε ποτέ. Με τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτη, προβλέφθηκε η προμήθεια του από τον ιδιώτη σε ότι αφορά το αεροδρόμιο Χανίων. Όμως παρόλο που η σύμβαση υπογράφηκε τον Δεκέμβρη του 2015 μεταξύ του Ελληνικού δημοσίου και της Fraport, το αεροδρόμιο συνεχίζει να μην έχει σύγχρονο ραντάρ και δεν αναμένεται να αποκτήσει πριν το 2025.

Χανιώτικα νέα

 

Κεντρική | Όλες οι ειδήσεις | Ειδήσεις Χανιά – Κρήτη

Χανιά: O καιρός | Live cameras | Αξιοθέατα | Καταστήματα | Φαγητό και ποτό | Ευεξία | Φωτογραφίες

Ακολουθήστε το aera.gr στο FacebookGoogle News και στο YouTube και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις. Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.