Για τις επιτυχίες αλλά και τις δυσκολίες του κινηματογράφου, μίλησε στο περιοδικό Nitro ο σκηνοθέτης του ‘Μαύρου Κύκνου’ Darren Aronofsky. “Γίνεται όλο και δυσκολότερο να προσελκύσεις πλέον κόσμο στις αίθουσες. Συνεπώς θα πρέπει να έχεις κάτι πολύ δυνατό να του προσφέρεις αν θέλεις να τον δελεάσεις”, παραδέχεται ο επιτυχημένος σκηνοθέτης.
Γιατί όμως μια ταινία με χώρο δράσης αυτόν του μπαλέτου; “Όταν ολοκλήρωσα τις κινηματογραφικές μου σπουδές, συμπλήρωσα μια λίστα με πιθανούς κόσμους που θα με ενδιέφερε να εξερευνήσω. Από τη λίστα αυτή προέκυψε κάποια στιγμή ο Παλαιστής, από την ίδια λίστα εμπνεύστηκα τώρα και το Μαύρο κύκνο, ενώ είναι πολύ πιθανό να επιχειρήσω στο μακρινό μέλλον και μια παιδική ταινία. Με τον κόσμο του κλασικού μπαλέτου συνέβαινε ό,τι και με τον κόσμο της πυγμαχίας: δεν είχα την παραμικρή σχέση μαζί του. Είχα όμως μια τρομερή περιέργεια να τον ανακαλύψω”.
Ο Aronofsky παραδέχτηκε πως οι πόρτες των στούντιο δεν είναι πάντοτε ανοιχτές, ακόμα και για έναν φτασμένο σκηνοθέτη όπως είναι ο ίδιος: “Μετά την επιτυχία του Παλαιστή νόμιζα ότι το να συγκεντρώσω χρήματα για οποιαδήποτε ταινία θα ήταν το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Πόσο αφελής ήμουν! Τι κι αν στο νέο μου φιλμ είχα μια δημοφιλή πρωταγωνίστρια, όπως η Natalie Portman; Τα στούντιο εξακολουθούσαν να είναι δύσπιστα. Προτιμούσαν να διαθέσουν λεφτά για να γυρίσω μια ρομαντική κομεντί με την Portman, κατάλαβες; Αποφάσισα λοιπόν να στραφώ στις ανεξάρτητες παραγωγές. Βρήκα έναν επενδυτή και, ενώ είχαμε συμφωνήσει τα πάντα, τρεις τέσσερις μέρες πριν αρχίσουμε γυρίσματα αποσύρθηκε. Δεν ήξερα πώς να το πω στη Natalie, η οποία προετοιμαζόταν δέκα ολόκληρους μήνες για το συγκεκριμένο ρόλο. Ευτυχώς όμως δε χρειάστηκε να της πω τίποτα: τα χρήματα βρέθηκαν και ξεκινήσαμε”.
Τι απαντά ο ίδιος στους κριτικούς που προσπαθούν να αποφασίσουν αν πρόκειται για ψυχολογικό δράμα, ταινία τρόμου ή μια καθόλου κολακευτική ματιά στο μικρόκοσμο του επαγγελματικού χορού: “Έχει καμία σημασία; Μου αρέσει όταν το κοινό δεν είναι σίγουρο για το τι πρόκειται να δει. Ήθελα να αναστατώσω τους θεατές μου, παρουσιάζοντας τη Natalie, μια ηθοποιό που αγαπούν, ως ένα επικίνδυνο πλάσμα. Ήθελα να τους βάλω να την ακολουθήσουν μέχρι τέλους στο σκοτεινό της ταξίδι. Και μετά να τους ξεριζώσω την καρδιά!”.