Το Pokemeon Go είναι γεγονός ότι καταφέρνει να γράψει ιστορία 28 χρόνια μετά την εμφάνιση ενός παγκόσμιου φαινομένου made in Japan.
Ανεξάρτητα με το εάν κάποιος ασχολείται ή όχι με το παιχνίδι επαυξημένης εικονικής πραγματικότητα, έχει σίγουρα ακούσει για την τρέλα που επικρατεί, ενώ σαφώς και γνωρίζει τον διάσημο Πίκατσου (Pikachu). Όσοι περνούν από το Σύνταγμα δεν αποκλείεται να έχουν συναντήσει τους φανατικούς του παιχνιδιού, καθώς το σημείο θεωρείται «hot spot» για να βρει κανείς τα μικρά τερατάκια.
Το Pokemon Go σημειώνει ήδη τεράστια επιτυχία και να σημειωθεί ότι το παιχνίδι της Niantic δεν έχει κυκλοφορήσει σε όλες τις χώρες του κόσμου… Αν θα συνεχίσει αυτή την πορεία ή θα αποδειχθεί μία μόδα που θα ξεφουσκώσει γρήγορα είναι κάτι που θα φανεί το επόμενο χρονικό διάστημα, ωστόσο τα στοιχεία έως τώρα είναι αποκαλυπτικά.
Το Pokemon Go είναι το πιο πετυχημένο mobile game στην ιστορία των H.Π.Α, αφού σε χρόνο ρεκόρ κατάφερε να ξεπεράσει το Candy Crush Saga. Το Pokemon Go φυσικά δεν «κέρδισε» μόνο το Candy Crush Saga, αλλά παράλληλα ξεπέρασε με ευκολία άλλα πετυχημένα apps και games όπως είναι το Clash Royale και το Draw Something. Επιπλέον, κατόρθωσε να ξεπεράσει το Twitter, ενώ κανείς δεν ξέρει που θα σταματήσει…
Η επιτυχία του παιχνιδιού πάντως για κάποιος μεταφράζεται σε χρήμα αφού η Nintendo ξεπέρασε σε εμπορική αξία την Sony πρόσφατα και φυσικά ο λόγος είναι το Pokemon GO. Η νέα mobile επιτυχία της ιαπωνικής εταιρείας κατάφερε να ανεβάσει την αξία της στην αγορά κατά 8 δισεκατομμύρια δολάρια και η Nintendo έφτασε τα 39 δισεκατομμύρια δολάρια σε εμπορική αξία, ξεπερνώντας τα 38 δισεκατομμύρια της Sony.
Η ιστορία και η γέννηση των Pokemon
Τα Pokemon είναι μια σειρά που μετράει πάνω από 20 χρόνια ζωής και όπως φαίνεται επανήλθαν δυναμικά.
Η σειρά αυτή παιχνιδιών ξεκίνησε όταν ο Σατόσι Τάτζιρι σκέφτηκε την ιδέα να δημιουργήσει ένα παιχνίδι για το Game Boy της Nintendo όπου «ζωντανά» πλάσματα θα μπορούσαν να πιάνονται και να ανταλλάσσονται. Αυτή ήταν η γέννηση των Pokemon.
Ο Σατόσι Τατζίρι (Satoshi Tajiri) μεγάλωσε στα προάστια του Τόκιο και διασκέδαζε συλλέγοντας έντομα. Λίγο καιρό αργότερα, η περιοχή που έμενε γέμισε από πολυκατοικίες και μαγαζιά, κάτι που τον εμπόδισε από τη συνέχιση της ενασχόλησής του αυτής. Η ιδέα της γέννησης των δημοφιλών πλασμάτων Pokemon του ήρθε, όσο έπαιζε ηλεκτρονικά παιχνίδια.
Το 1982, ο Σατόσι μαζί με δύο φίλους του εξέδιδαν ένα περιοδικό με τίτλο Game Freak. Τότε του δόθηκε η ευκαιρία. Ο φίλος του πήρε μέρος σε διαγωνισμό και κέρδισε. Το έπαθλο του ήταν να φτιάξει ένα δικό του βιντεοπαιχνίδι! Έτσι ο Σατόσι και οι φίλοι του έφτιαξαν την Game Freak, η οποία πήρε το όνομα από το περιοδικό που εξέδιδαν.
Τα επόμενα έξι χρόνια ο Σατόσι ασχολήθηκε με την δημιουργία των παιχνιδιών Pokemon και συγκεκριμένα του πήρε χρόνο να ολοκληρώσει τον Mew, ένα μυθικό Πόκεμον που εμφανίζεται μόνο στις Κόκκινη/Μπλε/Κίτρινη εκδόσεις των παιχνιδιών Πόκεμον για το Game Boy της Nintendo.
Το αρχικό όνομα άλλαξε σε Pocket Monsters, η συντομογραφία του οποίου είναι Pokemon και επικράτησε ως και σήμερα.
Η μαύρη μέρα που τα Pokemon έστειλαν στο νοσοκομείο 700 παιδιά
Η νύχτα της Πέμπτης 16 Δεκεμβρίου του 1997 είναι μια στιγμή που γράφτηκε με μελανά χρώματα στην ιστορία των Pokemon. Εκείνο το βράδυ προβλήθηκε στην Ιαπωνία το 38ο επεισόδιο της δημοφιλούς παιδικής σειράς .
Σε εκείνο το επεισόδιο, με την ονομασία «Ο ηλεκτρικός στρατιώτης Ποριγκόν – Computer Warrior Polygon», ο Πίκατσου με τον Ας, τη Μίστι και τον Μπροκ ταξιδεύουν στον κυβερνοχώρο μέσω ενός μεταδότη, που στη συνέχεια χαλάει και εγκλωβίζονται εκεί μέχρι να τον φτιάξουν.
Μέχρι να τελειώσει το επεισόδιο, 700 παιδιά, μεταφέρθηκαν εσπευσμένα στα πλησιέστερα νοσοκομεία ύστερα από εκδήλωση ανησυχητικών συμπτωμάτων, μεταξύ των οποίων σπασμοί, κρίσεις, λιποθυμία, εμετός, προσωρινή τύφλωση και ερεθισμός στα μάτια.
Ο λόγος είναι ο Πίκατσου και η λάμψη του. Στο επεισόδιο ο Πίκατσου αναλαμβάνει δράση και χρησιμοποιεί την ηλεκτρική του ενέργεια για να σταματήσει κάποια απειλή. Άρχισε να εκτοξεύει κόκκινες και μπλε λάμψεις που εναλλάσσονταν μεταξύ τους με απίστευτη ταχύτητα.
Το γεγονός έγινε αμέσως αντιληπτό και δελτία ειδήσεων αναμετέδωσαν τις επίμαχες σκηνές, προκαλώντας ένα δεύτερο κύμα επεισοδίων.
Έρευνες απέδειξαν ότι περισσότερα από 12.000 άτομα, κυρίως παιδιά, που παρακολούθησαν το επεισόδιο, ένιωσαν ενοχλήσεις.
Την επόμενη ημέρα της προβολής του επεισοδίου, το τηλεοπτικό κανάλι TV Tokyo, ζήτησε δημόσια συγγνώμη, διέκοψε την προβολή του προγράμματος και είπε πως θα ερευνήσει τους λόγους που προκάλεσαν τις κρίσεις και άλλα προβλήματα υγείας. Δηλώσεις έκαναν επίσης ο πρωθυπουργός της χώρας, Ryutaro Hashimoto και ο υπουργός Υγείας της Ιαπωνίας.
Ο νευρολόγος Akinori Hoshika το 1997, διαβεβαίωσε ότι η οπτική διέγερση από τα εφέ που χρησιμοποιήθηκαν στο επεισόδιο, προκάλεσαν φωτοεπιληπτικά επεισόδια στα παιδιά που το παρακολούθησαν. Τα έντονα φώτα που εναλλάσσονται στιγμιαία μπορούν να προκαλέσουν κρίσεις σε άτομα με φωτοεπιληψία, σε άτομα δηλαδή που είναι ευαίσθητα στο φως και σε φωτεινά σχήματα.
Αυτό που προκάλεσε τις κρίσεις ήταν η επιλογή των δύο χρωμάτων (κόκκινο και μπλε) αντί για την συνηθισμένη εναλλαγή στην φωτεινότητα του κίτρινου χρώματος κατά την επίθεση του Πίκατσου.
Το επεισόδιο της 16ης Δεκεμβρίου του 1997 έμεινε στην ιστορία ως «Πόκεμον Σοκ/Pokémon Shock». Δεν προβλήθηκε ποτέ ξανά σε καμία περιοχή της Ιαπωνίας, ακόμη και μετά τις διορθώσεις στο μοντάζ…
newsbeast.gr