Κρήτη: Του έριξαν βαριά καμπάνα γιατί δεν είχε δέσει τα παιδιά

Όλη την αυστηρότητα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας φαίνεται πως εξαντλούν οι τροχονόμοι στο Ηράκλειο τις τελευταίες μέρες, μοιράζοντας κλήσεις και πρόστιμα όχι μόνο στους οδηγούς αλλά και στους συνεπιβάτες τους, όταν δε φορούν τη ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο, ή το προστατευτικό κράνος στο δίκυκλο και στη μηχανή μεγάλου κυβισμού.
Κρήτη: Του έριξαν βαριά καμπάνα γιατί δεν είχε δέσει τα παιδιά

Όλη την αυστηρότητα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας φαίνεται πως εξαντλούν οι τροχονόμοι στο Ηράκλειο τις τελευταίες μέρες, μοιράζοντας κλήσεις και πρόστιμα όχι μόνο στους οδηγούς αλλά και στους συνεπιβάτες τους, όταν δε φορούν τη ζώνη ασφαλείας στο αυτοκίνητο, ή το προστατευτικό κράνος στο δίκυκλο και στη μηχανή μεγάλου κυβισμού.
Οι πληροφορίες της “Ν.Κ.” είναι χαρακτηριστικές για όσα συνέβησαν, για παράδειγμα, στην Ούλοφ Πάλμε στις Μεσαμπελιές, μέσα σε λίγη ώρα στη διάρκεια της περασμένης Τρίτης, όταν οι άνδρες της Τροχαίας Ηρακλείου εντόπισαν και τιμώρησαν όχι μόνο μοτοσυκλετιστές χωρίς κράνος και δίπλωμα, αλλά και πατέρα που, ενώ ο ίδιος φορούσε ζώνη, δεν είχε “δέσει” τα ανήλικα παιδιά του στα πίσω καθίσματα του οχήματος!

Ο πατέρας και οδηγός του αυτοκινήτου διαμαρτυρήθηκε στον τροχονόμο ότι τον “γράφει” ενώ φοράει ζώνη ασφαλείας. Τότε ο τροχονόμος τού απάντησε ότι όποιο άλλο άτομο επιβαίνει στο όχημα είναι υποχρεωτικό από τον ΚΟΚ να είναι κι αυτό δεμένο με τη ζώνη ασφαλείας. Και όταν μιλάμε για μικρά, ανήλικα παιδιά, τότε η αυστηρότητα του νόμου είναι δεδομένη. «Αν τα παιδιά σας πίσω ήταν ενήλικες, θα μοίραζα και σε αυτά κλήση με πρόστιμο 50 ευρώ το άτομο», απάντησε ο άνδρας της Τροχαίας Ηρακλείου.

«Παραμέληση ανηλίκων»

Ωστόσο την ίδια ώρα, για ακόμα πιο αυστηρή ποινή, που θα έπρεπε όπως λέει να υπάρχει, κάνει λόγο ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης.

«Θα έπρεπε να υπάρχει στη νομοθεσία, ο πατέρας αυτός που εντοπίζεται να μην έχει “δέσει” στο πίσω κάθισμα το παιδί του να τιμωρείται ακόμα και για παραμέληση ανηλίκου. Διότι έχει αφήσει το ανήλικο παιδί έρμαιο πίσω. Ο πίσω σκοτώνεται το ίδιο με τον μπροστινό. Και ο πίσω σκοτώνει και τον μπροστινό συγχρόνως»!

Σύμφωνα με τον Λευτέρη Μιχελάκη, «υπάρχει γενικότερα ένα θέμα με τη νομοθεσία. Και σε σχέση με τις ποινές, ποιες είναι οι βαριές, ποιες είναι οι ελαφριές κ.λπ. Όπως και με το κράνος. Δεν μπορείς να έχεις παιδιά στο μηχανάκι εκτεθειμένα χωρίς καμία ασφάλεια. Δεν μπορεί να μεταφέρονται τα παιδιά έτσι. Αλλά ούτε και βάζοντάς του στο κεφάλι ένα “κατσαρολάκι” και να το θεωρείς κράνος»…

Όπως εξηγεί ο ίδιος, «βεβαίως υπάρχουν και στη μηχανή ειδικά κράνη για τα παιδιά και φυσικά τα παιδιά που κάθονται στα πίσω καθίσματα, μέχρι και 1,5 μέτρο ύψος, πρέπει να κάθονται σε ειδικά καθισματάκια. Από 1,5 μέτρο κι επάνω ύψος, θα πρέπει να φοράνε τη ζώνη ασφαλείας. Γιατί κάτω από το 1,5 μέτρο ύψος δεν τα καλύπτει η ζώνη. Τα πνίγει. Υπάρχουν λοιπόν ειδικά καθισματάκια, από τη βρεφική ηλικία μέχρι και την ηλικία των 12 ετών ή ύψους του παιδιού 1,5 μέτρου»!

Όσο για τη ζώνη κάτω από τη μασχάλη του παιδιού, που εφαρμόζουν πολλοί γονείς για να μην είναι η ζώνη στο λαιμό του παιδιού, ο κ. Μιχελάκης δηλώνει κατηγορηματικά: «Αυτό είναι ακόμα χειρότερο. Διότι μπορεί σε ένα τροχαίο ατύχημα να σπάσουν τα πλευρά του παιδιού από την πίεση της ζώνης. Έχουμε θώρακα στο σημείο όπου το κρατάει η ζώνη. Και μπορεί να προκληθεί εσωτερική αιμορραγία, που να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του παιδιού».

Ο κ. Μιχελάκης λέει επίσης ότι «κάνει σωστή δουλειά και το ανυψωτικό καθισματάκι. Τοποθετείται στο κάθισμα και βοηθάει το παιδί να έχει το απαιτούμενο ύψος ώστε να δεθεί με ασφάλεια στο καθισματάκι. Αλλά το βρεφικό κάθισμα είναι πολύ πιο ασφαλές γιατί προστατεύει και το κεφάλι από χτυπήματα. Ενώ το υπερυψωμένο καθισματάκι προσφέρει κι αυτό μια προστασία, είναι επίσης εγκεκριμένο, αλλά δεν είναι όπως το κάθισμα το βρεφικό».

Αναφορικά με την αυστηρότητα της Τροχαίας Ηρακλείου, ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης τονίζει κατηγορηματικά: «Η ζώνη ασφαλείας για όλους τους επιβάτες, μικρούς και μεγάλους, είναι επιβεβλημένη. Και όταν είναι ενήλικας ο συνεπιβάτης που δε φοράει ζώνη, του επιβάλλει πρόστιμο η Τροχαία. Επομένως, δε νοείται να ξεκινάς δρομολόγιο-ταξίδι και να υπάρχει ένας που δεν έχει βάλει ζώνη».

«Επιβεβλημένη η επιβολή προστίμων»

Ο μηχανικός δικύκλων Γιάννης Κορτσιδάκης κάνει λόγο για έλλειψη παιδείας των Ελλήνων και θεωρεί ως επιβεβλημένη την επιβολή αυστηρών μέτρων σε βάρος όσων παρανομούν. «Αφού εν έτει 2016 δεν έχουμε εμείς την παιδεία να προστατεύσουμε την οικογένειά μας και τον εαυτό μας, πολύ καλά το κάνει η Αστυνομία. Και οι κλήσεις έπρεπε να είναι ακόμα πιο αυστηρές»! Για τις Μεσαμπελιές, όπου και διατηρεί το συνεργείο του, μας είπε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα από την ανεγκέφαλη οδήγηση των “καμικάζι της ασφάλτου”. «Η κατάσταση είναι σταθερά δύσκολη. Γενικότερα δεν υπάρχει αστυνόμευση. Και όταν υπάρχει αστυνόμευση τα πρόστιμα είναι καθαρά φοροεισπρακτικά. Διότι κόβουν κλήσεις και μετά εξαφανίζονται. Και γι’ αυτό πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία. Του έκοψες πρόστιμο 100 ευρώ; Δε σημαίνει κάτι. Κατάσχεσέ του το όχημα, να αντιληφθεί, να καταλάβει το λάθος του, να μην το ξανακάνει. Το να του βάλεις κάποια χρήματα, θα τα πληρώσει και ξανά στον ίδιο παρανομαστή θα ξαναγυρίσει»…

Την άποψη ότι θα πρέπει να διδάσκεται στα σχολεία η σωστή οδική συμπεριφορά εκφράζει από την πλευρά του και ο μηχανικός δικύκλων Μανόλης Κορτσιδάκης. «Πρέπει να μπει αυτό ως μάθημα από την Α’ Γυμνασίου. Μία ώρα την εβδομάδα, τουλάχιστον, ώστε να αποκτήσουμε σιγά-σιγά Παιδεία»…

«Είναι πολύ καλό να γίνονται έλεγχοι για κράνη, για ζώνες, για την ασφάλεια των πολιτών και καλό θα ήταν να γίνονται και πιο συχνά. Και για κάθε περίπτωση που υπάρχει, ειδικά για την προστασία παιδιών, θα πρέπει να υπάρχει αυτή η αυστηρή αντιμετώπιση», λέει χαρακτηριστικά. «Ωστόσο, επειδή υπάρχει πρόβλημα επιβίωσης στον κόσμο, καλό θα ήταν, πρώτα, να υπήρχε μία προειδοποίηση στον κόσμο, πριν να ξεκινούσαν να γράφουν, τουλάχιστον για τη ζώνη στα παιδιά, πίσω»…

Αναφορικά με τα κράνη, ο Μανόλης Κορτσιδάκης λέει ότι «ο πιο πολύς κόσμος φοράει κράνος. Βέβαια, κανένας συνεπιβάτης δε φοράει. Δεν μπορεί ο συνοδηγός να έχει πάντα ένα κράνος για το ενδεχόμενο να ανέβει στο μηχανάκι ενός φίλου ή γνωστού του. Αλλά τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα παιδιά, καλό θα είναι να μην τα βάζουμε καθόλου στο μηχανάκι. Τα παιδιά δεν πρέπει να ανεβαίνουν, παρά μόνο όταν μεγαλώσουν και ισχυροποιηθεί το σώμα τους. Αλλά αν τα ανεβάσουμε κάποια στιγμή, υπάρχει προστατευτικό κράνος για τα παιδιά που τα προστατεύει και είναι επιβεβλημένο»…

Καταλήγοντας, ο κ. Κορτσιδάκης τονίζει ότι τα περισσότερα ατυχήματα, με τα πιο άσχημα αποτελέσματα στα δίκυκλα μοτοποδήλατα και στις μοτοσυκλέτες, συμβαίνουν σε ηλικίες από 18 έως 40 χρόνων. Και αυτό το στοιχείο δείχνει ότι ένα μάθημα οδικής συμπεριφοράς στα γυμνάσια θα ήταν άκρως χρήσιμο και αποτελεσματικό.

«Μέτρα αναγκαία»

Από την πλευρά του, ο κ. Μιχάλης Βελιβασάκης, που είναι ασφαλιστής οχημάτων, τονίζει χαρακτηριστικά: «Μπορεί αυτά τα πρόστιμα να είναι λίγο εξοντωτικά, αλλά η Αστυνομία τα επιβάλλει με σκοπό να προστατεύσει τον κόσμο. Μπορεί εμάς όταν μας πιάνουν να μη φοράμε κράνος ή ζώνη και μας “γράφουν” να μας κακοφαίνεται, όμως θα πρέπει αυτά τα μέτρα να τα τηρούμε πάντοτε, γιατί είναι πάνω απ’ όλα για τη δική μας ασφάλεια».

Υπερβολικοί; Όχι…

Η “Νέα Κρήτη”, που κάθε μέρα εδώ και αρκετό καιρό, δυστυχώς, αφιερώνει μεγάλο χώρο για να δημοσιεύσει τα στοιχεία για τα τροχαία περιστατικά που σημειώνονται στην Κρήτη, με τα περισσότερα να είναι από σοβαρά έως και θανατηφόρα, κατέγραψε απόψεις ανθρώπων που σχετίζονται με την οδήγηση, αναφορικά με την υπερβολική ή όχι συμπεριφορά των τροχονόμων. Επικράτησε η άποψη που αναφέρει ότι οι αστυνομικοί κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και δεν μπορεί να συνεχίζεται αυτή η ασυδοσία, η “μαγκιά” και η ανοησία στους αιματοβαμμένους δρόμους της Κρήτης.

Φαίνεται, μάλιστα, πως δίνεται ιδιαίτερο βάρος στη ζώνη και το κράνος, καθώς αποτελούν το νούμερο ένα παράγοντα οδικής ασφάλειας και αντιμετώπισης των πιο σοβαρών συνεπειών, σε περίπτωση τροχαίου συμβάντος.

Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις ανθρώπων που λένε ότι καλό θα ήταν για την τήρηση της ζώνης στους συνεπιβάτες, επειδή δεν είναι μέσα στην “κουλτούρα” του Έλληνα, να υπήρχε πρώτα μία μικρή προθεσμία προς τους οδηγούς, πέραν της οποίας να υπάρχει στη συνέχεια αυστηρή αντιμετώπιση και να μη δίνεται η παραμικρή “χάρη” προς τον οδηγό που θα εντοπίζεται να μην εφαρμόζει το νόμο.

«Δεν μπορεί να αλλάξει η νοοτροπία του καθενός από μας εν μία νυκτί», λέει χαρακτηριστικά στη “Ν.Κ.” ο ιδιοκτήτης και οδηγός ταξί στο Ηράκλειο Γιώργος Μαργαρίτης, αναφορικά με το αν φορούν ζώνη οι συνεπιβάτες στο αυτοκίνητο. «Το ότι δε φορούν τα παιδιά ζώνη, βεβαίως και είναι λάθος. Αλλά δεν μπορεί να με σταματήσει εμένα στο δρόμο ο τροχονόμος και να με καταστρέψει, νομίζοντας ότι μου έβαλε μυαλό. Να δοθεί πρώτα μια παράταση. Να βγει προς τα έξω από τα ΜΜΕ ή με σποτάκι του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και από 1/1/2017 “όποιον πιάνουμε να παρανομεί, τον τελειώνουμε”»…

Ο ίδιος, ως επαγγελματίας οδηγός που είναι καθημερινά στους δρόμους του Ηρακλείου, διαπιστώνει, όπως λέει, ότι εντός της πόλης ζώνη φορούν ελάχιστοι οδηγοί, σε ένα ποσοστό 10-15%, ενώ στην εθνική οδό ζώνη φορούν σχεδόν όλοι. «Μιλάω για τα μπροστινά καθίσματα του αυτοκινήτου. Για τα πίσω, δεν μπορώ να γνωρίζω. Σε μας, πάντως, οι ξένοι, όταν θα τους πάρουμε από το αεροδρόμιο και το λιμάνι, βάζουν αμέσως ζώνη είτε κάθονται μπρος είτε κάθονται πίσω. Αλλά σε αυτούς οι δικές τους κυβερνήσεις τούς το πέρασαν με την παιδεία. Τους το δώσανε από μικροί να το καταλάβουνε ότι αυτό είναι το σωστό. Εμάς δε μας το δώσανε. Και δεν μπορούν να το αλλάξουν σε μία μέρα. Αν το κάνουν έτσι, λειτουργούν καθαρά φοροεισπρακτικά», επισημαίνει ο ίδιος.

neakriti.gr

Κεντρική | Όλες οι ειδήσεις | Ειδήσεις Χανιά – Κρήτη

Χανιά: O καιρός | Live cameras | Αξιοθέατα | Καταστήματα | Φαγητό και ποτό | Ευεξία | Φωτογραφίες

Ακολουθήστε το aera.gr στο FacebookGoogle News και στο YouTube και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις. Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.