Το πορνό πουλάει. Οι πορνοταινίες, ως «κινηματογραφικό» είδος εξελίσσονται. Κι αυτή ακριβώς την μετάλλαξη των… ροζ ταινιών προσπάθησαν να παρακολουθήσουν καθηγητές και φοιτητές του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Από την έρευνά τους προέκυψε ότι το κοινό των ταινιών πορνό είναι κυρίως άντρες. Για την ακρίβεια, το 78% απ’ όσους δήλωσαν ότι βλέπουν πορνοταινίες είναι άντρες.
Στο ερώτημα γιατί βλέπουν ροζ κινηματογράφο, απάντησαν ότι παρακολουθούν ταινίες πορνό προκειμένου να αυτοϊκανοποιηθούν αλλά και να διεγερθούν, ενώ ένα μικρό ποσοστό δήλωσε ότι τις παρακολουθεί οταν… «βαριέται».
Τα κριτήρια επιλογής αυτών των ταινιών δε διαφέρουν σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με το φύλο του θεατή. Κυρίως προτιμάται το ετερόφυλο σεξ ή το ομοφυλοφιλο μεταξύ γυναικών αλλά και το ομαδικό.
Αλλο σημαντικό εύρημα είναι η αλλαγή του πρωταγωνιστή των ταινιών πορνό. Παρ’όλο που στο παρελθόν η προσοχή εστιαζόταν στον άντρα, με το πέρασμα του χρόνου το κέντρο των ταινιών έγιναν οι γυναίκες.
Σήμερα, τα σωματικά πρότυπα των γυναικών παρουσιάζονται ολοένα και πιο αδύνατα με πληθωρικά στήθη, ενώ οι ηλικίες έχουν μειωθεί κατά πολύ. Ακόμη, οι ερευνητές παρατήρησαν πως η ομαδική «συνεργασία» στις σκηνές σεξ έχει αυξηθεί σημαντικά.
Πάντως ακόμη και η βιομηχανία των πορνοταινιών αντιμετωπίζει προβλήματα. Κατά τον παραγωγό Δημήτρη Σειρηνάκη, το διαδίκτυο έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά στους ροζ κινηματογραφιστές. «Τωρα με το ίντερνετ τα πράγματα είναι πιο ζόρικα», λέει ο κ. Σειρηνάκης.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των διαλέξεων «Ζητήματα Επικοινωνίας», σε συνεργασία του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας και του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Η σχετική πανεπιστημιακή εργασία κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Παπαζήση και την επιμελήθηκαν η Κατερίνα Σαρικάκη, καθηγήτρια Πολιτικής Επικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης και η Λίζα Τσαλίκη, καθηγήτρια στο Τμήμα Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.