Μία νέα κατάσταση στην ακτοπλοϊκή αγορά μπορεί να σηματοδοτεί η απόφαση της Minoan Lines να αποσύρει τελικά την αίτησή της για δρομολόγηση του πλοίου «Ολυμπία Παλλάς» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά.
Η Ηρακλειώτικη εταιρεία που ελέγχεται από τον Όμιλο Grimaldi, ειδοποίησε την Τετάρτη 11 Μαΐου, μία ημέρα πριν τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ΣΑΣ , η οποία έγινε χθες, ότι αποσύρει το αίτημά της για δρομολόγηση του «Ολυμπία Παλλάς» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά για το διάστημα 10-6-2011 μέχρι και 11-9-2011.
Η Minoan Lines με επιστολή της προς το ΣΑΣ ανέφερε ότι αποσύρει το αίτημά της «επί του παρόντος» καθώς το ΣΑΣ άργησε να συγκληθεί και ως εκ τούτου το εμπορικό τμήμα της εταιρείας δεν θα μπορούσε να προετοιμάσει κατάλληλα την επιτυχημένη εμπορικά, δρομολόγηση του πλοίου στη συγκεκριμένη γραμμή.
Στελέχη εταιρειών ανέφεραν χθες στο περιθώριο της συνεδρίασης του ΣΑΣ ότι το συγκεκριμένο αίτημα δύσκολα θα γινόταν αποδεκτό, καθώς ουσιαστικά σήμαινε «έκτακτη δρομολόγηση».
Πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι ανάλογη θέση προσανατολίζονταν να καταθέσει και η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας.
Εκφράστηκε η άποψη ότι εάν η εισήγηση από πλευράς υπουργείου ήταν θετική «θα άνοιγε τον ασκό του Αιόλου» καθώς και άλλες εταιρείες θα μπορούσαν να ζητήσουν ανάλογες «τροποποιήσεις» δρομολογίων. Πρώτη φορά ετίθετο τέτοιο αίτημα ανέφερε στη «Ν» παράγοντας του ΥΘΥΝΑΛ.
Σε κάθε περίπτωση όμως και πέραν των θεμάτων που τίθενται σε ό,τι αφορά τη «νομιμότητα» του αιτήματος γενικότερη είναι η εκτίμηση ότι η απόφαση της Minoan Lines να αποσύρει «επί του παρόντος» το αίτημα σηματοδοτεί και μία νέα κατάσταση για τον ακτοπλοϊκό κλάδο.
Είναι «κοινό μυστικό» ότι από τη σύγκρουση ΑΝΕΚ-Minoan στη γραμμή των Χανίων σε πρώτη φάση τουλάχιστον «χαμένες» θα έβγαιναν και οι δυο εταιρείες αφού το κόστος καυσίμων και το μέγεθος της γραμμής δεν αφήνουν πολλά περιθώρια κερδοφορίας.
ΑΝΕΚ, Attica Group και Minoan Lines που διασταυρώνουν τα ξίφη τους στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης ανακοίνωσαν το 2010 συνολικές ζημίες υψηλότερες των 180 εκατ. ευρώ, ενώ οι προοπτικές για το 2011 είναι ακόμη χειρότερες.
Συνεπώς δεν αποκλείεται η εξέλιξη αυτή να συνδέεται με μία νέα τάση εξορθολογισμού δρομολογίων και γραμμών στο σύνολο της αγοράς τόσο στο εσωτερικό όσο και το εξωτερικό, από όλους τους μεγάλους «παίκτες».
Σε κάθε περίπτωση όλοι οι εμπλεκόμενοι, συμφωνούν ότι η κατάσταση για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις είναι οριακή και δεν αποκλείουν εξελίξεις για το άμεσο μέλλον, καθώς τα σενάρια που εξετάζονται είναι πολλά.
Με 26,625% η Α. Βαρδινογιάννη
Στο μεταξύ η ΑΝΕΚ ανακοίνωσε χθες στο Χ.Α. ότι η κα Αμαλία-Αναστασία Βαρδινογιάννη του Ιωσήφ, απέκτησε εμμέσως (λόγω της συμμετοχής της στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Βαρμιν ΑΕΒΕ») την 11/05/2011, 50.039.780 δικαιώματα ψήφου, λόγω συμμετοχής της «Βαρμιν ΑΕΒΕ» στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας μας με καταβολή μετρητών.
Μετά τη συγκεκριμένη συναλλαγή, η κα Βαρδινογιάννη κατέχει συνολικά (άμεση και έμμεση συμμετοχή) 50.230.971 δικαιώματα ψήφου ή ποσοστό 26,625 % επί του συνόλου των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας αντί του ποσοστού 0,101% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας και των αντίστοιχων δικαιωμάτων ψήφου που κατείχε άμεσα πριν τη συναλλαγή.