Μπορεί σήμερα να εισάγουμε… πατάτες όμως κάποτε η Ελλάδα παρήγαγε ως και αυτοκίνητα. Σήμερα το «πρώτο ελληνικό όχημα» το θρυλικό «Pony» επιστρέφει καθώς ξεκινά και πάλι η παραγωγή στο εργοστάσιο της Θέρμης Θεσσαλονίκης.
Η ΝΑΜΚΟ (National Motor Company) αποφάσισε να επανεκδώσει το «Pony», το ελληνικό όχημα, που έγραψε ιστορία τη δεκαετία του 1970 – ‘80, με νέα «ελληνική» πλατφόρμα και νέα αντιρρυπαντική τεχνολογία.
Η εταιρεία αποφάσισε να ξαναβάλει μπροστά τη γραμμή της παραγωγής του και για τον λόγο ότι υπάρχουν φανατικοί φίλοι του παλιού «Pony», αλλά και για τον πρόσθετο λόγο ότι υπάρχει σοβαρό ενδιαφέρον από χώρες του εξωτερικού για το «βιοτεχνικό πρότυπο»αυτοκινητοβιομηχανίας, που αντιπροσωπεύει η ΝΑΜΚΟ.
Στόχος της εταιρείας είναι να αξιοποιήσει αυτό το ενδιαφέρον για να στήσει ανάλογες βιομηχανικές μονάδες σε ενδιαφερόμενες χώρες της Αφρικής και της Ασίας, που θα παράγουν φθηνά και σκληροτράχηλα αυτοκίνητα.
«Η ιδέα ξεκινά από το ότι υπάρχουν χώρες που επιθυμούν να έχουν μικρές ‘εθνικές’ αυτοκινητοβιομηχανίες για δικούς τους λόγους. Ένας από αυτούς είναι και επειδή το υψηλό κόστος συντήρησης και ανταλλακτικών των πολυεθνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, ουσιαστικά δεν ταιριάζει με το οικονομικό προφίλ των καταναλωτών αυτών των χωρών, που επιθυμούν φθηνά, αλλά ανθεκτικά αυτοκίνητα, με φθηνά ανταλλακτικά», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της NAMCO International AG Πέτρος-Τζαννέτος Κοντογούρης.
«Το φτερό του Pony κοστίζει μόλις 32 ευρώ, η πόρτα μόλις 26 ευρώ. Είναι ένα τίμιο, οικονομικό, ‘ατσάλινο’ αυτοκίνητο. Η πίεση που δεχόμαστε από ενδιαφερόμενους μας υποχρεώνει να ανταποκριθούμε και να δείξουμε τα νέα μας μοντέλα σε κίνηση και τις δυνατότητες που έχει μια αυτόνομη, μικρή και ευέλικτη αυτοκινητοβιομηχανία να καλύψει πλήρως, όλο τον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου”, προσθέτει.
Η καινοτομία της ΝΑΜΚΟ είναι η νέα ελληνική πλατφόρμα για το Pony 4. Το σασί του νέου αυτοκινήτου μπορεί να χρησιμοποιηθεί για 17 διαφορετικά μοντέλα, προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες απαιτήσεις του καταναλωτή. Μέχρι στιγμής έχουν κατασκευαστεί οκτώ από αυτά.
“Με αυτόν τρόπο η εταιρεία δεν έχει καμιά εξάρτηση από κανέναν συγκεκριμένο κατασκευαστή κινητήρων, που θα θελήσει να ανεβάσει το κόστος ή να υπερβεί τους όρους του συμβολαίου και μπορεί να χρησιμοποιήσει διάφορους τύπους κινητήρων και σασμάν διαφόρων άλλων εταιρειών”, λέει ο κ. Κοντογούρης.
Η εταιρεία ήδη κατασκευάζει στις εγκαταστάσεις της στη Θέρμη Θεσσαλονίκης τα πρωτότυπα «Pony», τα οποία δοκιμάζονται σε διάφορες συνθήκες, σκληρές και μη, σε θερμοκρασίες και εδάφη, σε συσχετισμό κινητήρα, κιβωτίου ταχυτήτων και ωφέλιμου φορτίου για να επιλεγεί ο βέλτιστος συνδυασμός για την παραγωγή ενός δυνατού και φθηνού αυτοκινήτου.
Τα σχέδιά του είναι, για ευνόητους λόγους, απόρρητα και δεν θα δουν το φως της δημοσιότητας προτού εξασφαλιστούν οι απαραίτητες εγκρίσεις.
Οι προσωρινές τεχνικές προδιαγραφές του Pony 4 περιλαμβάνουν 4κύλινδρο κινητήρα PCM Peugeot-Citroen Moteurs) ή FIAT, 1.360cc, 75-80 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ABS κ.λπ. Θα δέχεται 800kg ωφέλιμο φορτίο με πίσω άξονα κατασκευής της ΝΑΜΚΟ.
Ο προγραμματισμός της εταιρείας περιλαμβάνει το βενζινοκίνητο «Pony» στην πρώτη φάση παραγωγής, το πετρελαιοκίνητο (diesel) «Pony» στη δεύτερη φάση, όπως επίσης και το 4×4 και στην τρίτη φάση το ηλεκτροκίνητο «Pony».
Το βενζινοκίνητο θα κυκλοφορήσει για επαγγελματική ή και ιδιωτική χρήση, σε τιμή που έχει προ-κοστολογηθεί στα 6910 ευρώ . Η προσπάθεια των κατασκευαστών είναι να μην ξεπερνάει τα 7000 ευρώ.
Σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι η εταιρεία έχει δουλέψει και σχέδια ενός ελληνικού κινητήρα, αλλά διάφοροι παράγοντες που έχουν να κάνουν με την εταιρική της πολιτική και με το θεσμικό και επιχειρηματικό περιβάλλον δεν επιτρέπουν την παραγωγή του.
Η επανέκδοση του «Pony» και η κυκλοφορία του στην Ελλάδα, ωστόσο, θα κριθεί από το εάν θα καταφέρει να εξασφαλίσει «έγκριση τύπου» από το υπουργείο Μεταφορών, όπως ήδη διαθέτει από τη Γερμανία, αλλά και από το εάν θα διευθετηθεί παλιά οικονομική διαφορά της με την Εθνική Τράπεζα.
Ο πρόεδρος της ΝΑΜΚΟ υποστηρίζει ότι «η εταιρεία έχει δικαιωθεί με τελεσίδικη απόφαση του Εφετείου», την οποία «πρέπει να αποδεχτεί η τράπεζα και να εφαρμόσει τον Νόμο 3259/2004, Άρθρο 39».
Αν ξεπεραστούν τα προβλήματα, η εταιρεία φιλοδοξεί να ξεκινήσει και η παραγωγή του «Pony» 4 μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2012 και η διάθεσή του από το καλοκαίρι του ίδιου έτους.