Μηδενική ανοχή από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Χανίων που καλούν τους δημότες να αναζητούν εκδοτήριο σε λειτουργία για να κόψουν εισιτήριο
Σε αναζήτηση παρκομέτρου υποχρεώνονται να προβαίνουν οι δημότες των Χανίων αν αυτό μπροστά στο οποίο έχουν σταθμεύσει είναι χαλασμένο.
Διαφορετικά, αν δεν κόψουν εισιτήριο -ακόμα κι αν το πιο κοντινό τους παρκόμετρο παρουσιάζει βλάβη- τους περιμένει πρόστιμο!
Θύμα της μηδενικής ανοχής των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου Χανίων έπεσε αναγνώστης των “Χανιώτικων νέων” τον οποίο περίμενε πρόστιμο, όπως ο ίδιος καταγγέλει, μολονότι το μηχάνημα μπροστά στο οποίο είχε παρκάρει ήταν εκτός λειτουργίας. Στην ένστασή του δεν υπήρχε θετική ανταπόκριση ενώ η απάντηση που έλαβε ήταν ότι στην περιοχή υπήρχαν άλλα εκδοτήρια!
Από την πλευρά του ο Δήμος Χανίων έχει αποφασίσει να ξεκινήσει η χρήση ξυστών καρτών στάθμευσης ως λύση στο πρόβλημα των παρκομέτρων. Μέχρι τότε, ωστόσο, οι οδηγοί θα αναγκάζονται να ψάχνουν ποιο εκδοτήριο λειτουργεί για να αποφύγουν την κλήση.
Οπως επισημαίνει ο αναγνώστης μας, του καταλογίστηκε πρόστιμο για στάθμευση ακριβώς μπροστά σε χαλασμένο μηχάνημα επί της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου και σε έγγραφη, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) διαμαρτυρία προς την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου, του απάντησαν ότι η ένστασή του δεν έγινε δεκτή διότι δεν είχε εισιτήριο ενώ «παρακείμενα εκδοτήρια ήταν σε λειτουργία».
Ο ίδιος σε τηλεφωνική επικοινωνία, όπως σημειώνει, του είπαν ότι έχει δοθεί εντολή στους υπαλλήλους να προχωρούν σε βεβαίωση παράβασης αν υπάρχουν άλλα παρκόμετρα στην περιοχή που λειτοργούν.
«Δηλαδή», αναφέρει ο αναγνώστη μας, «ο δημότης (που μπορεί να είναι ένας ηλικιωμένος ή μια μητέρα με δύο παιδί, με καρότσι κ.λ.π.) οφείλει -αν το εκδοτήριο στη θέση που στάθμευσε είναι χαλασμένο- να ψάξει να βρει ποιο μηχάνημα λειτουργεί στην περιοχή για να εκδώσει εισιτήριο.
Αντί ο Δήμος να οργανωθεί και να βρει έναν καλύτερο τρόπο γενικότερης διαχείρισης των κοινόχρηστων χώρων στάθμευσης (π.χ. μπάρες στα μεγάλα πάρκινγκ) και κυρίως να φροντίζει να λειτουργούν τα εκδοτήρια, προτιμά να μοιράζει… 10ευρες κλήσεις στους πολίτες».
Ο αναγνώστης θεωρεί «απαράδεκτη» την τακτική αυτή και «προσβολή προς το δημότη».
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Από την πλευρά της η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Χανίων στην οποία απευθυνθήκαμε παραδέχεται στην ουσία τη… μηδενική ανοχή. Ωστόσο, υποστηρίζει ότι το ζήτημα θα λυθεί με τη χρήση ξυστών καρτών.
Η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, Δέσποινα Μπολανάκη, αναφέρει ότι
«η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Χανίων προκειμένου να ελέγξει την έκδοση εισιτηρίων στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης προβαίνει στην κάτωθι διαδικασία:
•Ελεγχος λειτουργίας του εκδοτηρίου εισιτηρίων.
•Σε περίπτωση που διαπιστωθεί βλάβη και πρόκειται για μοναδικό μηχάνημα επί της οδού δεν συνεχίζεται ο έλεγχος.
•Στην περίπτωση διαπίστωσης βλάβης μηχανήματος επί οδού που υπάρχει μηχάνημα σε λειτουργία συνεχίζεται κανονικά ο έλεγχος αφού ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να εκδώσει το προβλεπόμενο εισιτήριο. Άλλωστε από κανένα κανονισμό δεν μπορεί να προβλέπεται ότι η υποχρέωση έκδοσης εισιτηρίου εξαντλείται στο πλησιέστερο μηχάνημα της θέσης στάθμευσης όταν υπάρχουν περισσότερα τους ενός εκδοτήρια σε μία οδό».
Η ίδια αναφέρει ότι με πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου «λόγω των πολλών βλαβών και της δύσκολης αποκατάστασης τους και προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες δόθηκε η δυνατότητα η καταβολή του αντιτίμου να γίνεται και µε ξυστές κάρτες παράλληλα με το σύστημα των εκδοτηρίων εισιτηρίων. Η διάθεση των καρτών θα γίνεται με έκπτωση 10% επί της ονομαστικής τους αξίας από το δημοτικό ταμείο ή µέσω τριτοπωλητών (περίπτερα , καταστήματα ψιλικών κ.λ.π). Η ελάχιστη ποσότητα που θα μπορεί κάποιος να προμηθευτεί θα πρέπει να είναι ονομαστικής αξίας τουλάχιστον 10 ευρώ. Σήμερα ο δήμος είναι σε διαδικασία προμήθειας των παραπάνω καρτών ώστε να αρχίσει η διάθεση τους στους ενδιαφερόμενους».
haniotika-nea.gr