Δύο λεπτά από το χρόνο σου μετράνε για πέντε ώρες επιστημονικής έρευνας σχετικά με την άνοια. Έτσι ισχυρίζονται οι ερευνητές που εργάστηκαν σκληρά ώστε να καταφέρει αυτό το παιχνίδι να φτάσει στα χέρια μας.
Το παιχνίδι είναι αποτέλεσμα μιας μεγάλης ευρωπαϊκής συνεργασίας στην οποία συμμετέχουν ο κοινωφελής οργανισμός Alzheimer’s Research, το University College του Λονδίνου (UCL), το University of East Anglia (UEA) και σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών. Σκέψου λοιπόν πόσες χιλιάδες λεπτών παιχνιδιού πέρασαν όλα αυτά τα χρόνια χωρίς να προσφέρουν κάτι πίσω στον άνθρωπο. Σκέψου πόσο καλύτερος θα ήταν ο κόσμος μας αν κάθε παιχνίδι που παίζαμε μπορούσε να αναλυθεί.
Βρεθήκαμε στο Βερολίνο για την παρουσίαση της πρωτοβουλίας #GameForGood και συγκεκριμένα το λανσάρισμα του Sea Hero Quest, ενός παιχνιδιού που φέρνει η COSMOTE στις ζωές μας και στα ελληνικά κινητά. Ένα δωρεάν παιχνίδι που μπορείς να κατεβάσεις σε iOS ή σε Android συσκευή και με τον τρόπο σου να βοηθήσεις κι εσύ το έργο των επιστημόνων.
Ποιος είναι ο ουσιαστικός σκοπός του παιχνιδιού; Να δώσει στους επιστήμονες να καταλάβουν πώς οι άνθρωποι κατευθύνονται στο χώρο. Βλέπεις, ένα από τα συνηθέστερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οινάνθρωποι με άνοια, είναι το ότι χάνουν τον προσανατολισμό τους. Οι επιστήμονες λοιπόν δηλώνουν ότι αν 100.000 άνθρωποι παίξουν έστω για δύο λεπτά το παιχνίδι, θα έχουν συγκεντρώσει στοιχεία που μια κανονική έρευνα θα χρειαζόταν πάνω από 50 έτη για να συγκεντρωθούν.
Στην επίσημη παρουσίαση στο Βερολίνο ήταν παρών ο καθηγητής Michael Hornberger, καθηγητής για την έρευνα της άνοιας στο University of East Anglia. Μετά το καθιερωμένο session με τους δημοσιογράφους είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για λίγα λεπτά μαζί του, να μας μιλήσει για το όραμά του για αυτό το παιχνίδι, να μοιραστεί σκέψεις για μία πραγματικά καινοτόμα πρωτοβουλία
“Κάθε ένας που παίζει το παιχνίδι, βοηθά πραγματικά στο έργο μας. Όποιος κι αν αποφασίσεις να παίξει το παιχνίδι γίνεται μέτοχος ενός πρωτοπόρου ερευνητικού έργου. Υπάρχουν σίγουρα αρκετοί μέσα στην επιστημονική κοινότητα που είναι σκεπτικοί για το αν μπορεί κάτι το οποίο είναι ένα προϊόν διασκέδασης, να παρέχει επιστημονικά δεδομένα για μια τέτοια έρευνα. Αλλά νομίζω ότι πραγματικά με αυτή την προσπάθεια αποδεικνύουμε ακόμα και αυτό. Ότι μπορούν τα δεδομένα από το gaming να είναι επιστημονικά αποδεκτά και να βοηθήσουν ουσιαστικά. Ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάσαμε το παιχνίδι είναι ειδικά προσαρμοσμένος ώστε οι αποφάσεις που λαμβάνει ο παίκτης να είναι ρεαλιστικές”.
Το παιχνίδι είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να καταγράφει και να συγκεντρώνει ανά 500ms τις αντιδράσεις, τις αποφάσεις και τις κινήσεις του παίκτη στο παιχνίδι. Με αυτόν τον τρόπο οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι συγκεντρώνουν επαρκή στοιχεία μέσα σε μόνο δύο λεπτά παιχνιδιού. Όσο περισσότερο παίξει κάποιος βέβαια και ειδικά όσο περισσότερο μοιραστεί στα social media την εμπειρία του από το παιχνίδι, τόσο περισσότερο βοηθά.
Σύμφωνα με την έκθεση “The Global Impact of Dementia” (2013-2050), η άνοια αναμένεται να επηρεάσει 135 εκατ. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2050. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Εταιρείας Νόσου Alzheimer (ADI), 197.000 άνθρωποι είχαν άνοια το 2015, ενώ προβλέπεται ο αριθμός αυτός να φτάσει στις 354.000 το 2050. “Η άνοια απασχολεί εκατομμύρια συνανθρώπους μας στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Αλλάζει ριζικά την καθημερινότητα τόσο των ίδιων των ανθρώπων που ζουν με αυτή, όσο και των οικείων τους, της οικογένειάς τους. Η τεχνολογία μπορεί να κάνει τη διαφορά, ανοίγοντας νέους δρόμους στην επιστημονική έρευνα. Τώρα μπορούμε να βοηθήσουμε όλοι, με έναν πολύ ευχάριστο τρόπο, παίζοντας απλά ένα παιχνίδι”, σημείωσε η κα Μάγδα Τσολάκη, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Νόσου Alzheimer, Νευρολόγος-Ψυχίατρος, Καθηγήτρια στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
“Το “Sea Hero Quest” δεν είναι απλά ένα παιχνίδι ή μια δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας. Είναι η απόδειξη ότι όταν η τεχνολογία βρει τον τρόπο και οι άνθρωποι το κίνητρο να βοηθήσουν τον συνάνθρωπο, τότε μπορούμε όλοι μαζί να φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο για όλους”, δήλωσε η Executive Director Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου ΟΤΕ, κα Ντέπη Τζιμέα.
Τα site της 24MEDIA θα σε ενημερώσουν για ακόμα περισσότερα στοιχεία του παιχνιδιού τις επόμενες ημέρες. Με συνεντεύξεις που πήραμε στο Βερολίνο από εκείνους που έβαλαν το δικό τους λιθαράκι για να γίνει αυτό το εγχείρημα πραγματικότητα, με γνώμες ειδικών για το πόσο ουσιαστική μπορεί να είναι η βοήθεια του κάθε ενός από εμάς στην έρευνα, με ένα review για το gameplay του παιχνιδιού. Γιατί μην ξεχνάμε ότι αυτό είναι ένα παιχνίδι. Και στόχος είναι να μας κάνει να περάσουμε καλά. Το ότι θα βοηθάμε παράλληλα τους συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη, είναι το μεγάλο έξτρα που θα μας κάνει να νιώθουμε ότι κάθε θεωρητικά “χαμένο” δίλεπτο στο κινητό μας, μπορεί να είναι πάρα πολύ ουσιαστικό.
Αναμένουμε με ανυπομονησία και τα δικά σας σχόλια για αυτό το παιχνίδι που κυκλοφόρησε και στην Ελλάδα με την πολύτιμη αρωγή της COSMOTE. Με τη συμβολή της στο μοναδικό αυτό παιχνίδι για καλό σκοπό η COSMOTE στηρίζει για άλλη μια φορά πρωτοβουλίες που, με την τεχνολογία και την καινοτομία, βελτιώνουν την ποιότητα ζωής και δημιουργούν έναν καλύτερο κόσμο για όλους.
Δοκίμασε το παιχνίδι δωρεάν στο http://www.seaheroquest.gr. Ακόμα και μια μικρή δοκιμή, σκέψου ότι θα βελτιώσει σημαντικά τη ζωή όλων γύρω σου.