Στην αναπάντεχη αυτή διαπίστωση κατέληξαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Βρότσλαβ στην Πολωνία.
«Τα τελευταία χρόνια, οι περισσότερες έρευνες έχουν εστιάσει στην έλξη που ασκεί η εικόνα, για παράδειγμα του προσώπου ή του σώματος» επισημαίνει η Agata Groyecka, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης. «Ωστόσο, η βιβλιογραφία έχει καταγράψει τον σημαντικό ρόλο των άλλων αισθήσεων, ο οποίος δεν πρέπει να παραγνωρίζεται» προσθέτει.
Αυτές είναι η φωνή και η μυρωδιά, σημειώνεται στο σχετικό άρθρο που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Frontiers in Psychology.
Η Groyecka και οι συνεργάτες της έκαναν μία ανασκόπηση μελετών που έλαβαν χώρα σε διάστημα 30 χρόνων και αφορούσαν τον ρόλο της φωνής και της μυρωδιάς.
Αν και δεν είναι εκτεταμένη, δίνει αρκετές πληροφορίες για το ρόλο των δύο αισθήσεων.
Για παράδειγμα, κάποια ευρήματα σχετίζονται με τη διαίσθηση, όπως το να μαντέψει κάποιος το φύλο και την ηλικία με βάση μόνο τη φωνή. Κάποιοι άνθρωποι αντιλαμβάνονται όμως από τη φωνή πολλά περισσότερα, όπως την υπεροχή, τη διάθεση συνεργασίας, τη συναισθηματική κατάσταση ή ακόμη και τις σωματικές διαστάσεις του συνομιλητή.
Ακόμη πιο συναρπαστικά είναι τα αποτελέσματα άλλων μελετών, σύμφωνα με τα οποία οι άνθρωποι βγάζουν ορθά συμπεράσματα με βάση μόνο τη μυρωδιά του άλλου.
Πρόσφατες μελέτες απεικόνισης του εγκεφάλου υποδεικνύουν ότι ο συνδυασμός ακοής και οσμής, είναι ακόμη πιο ισχυρός.
Η έλξη μέσω των αισθήσεων επηρεάζει την καθημερινή ζωή με ποικίλους τρόπους, καθώς παίζει ρόλο όχι μόνο στις ερωτικές σχέσεις, αλλά και στις φιλίες και στις επαγγελματικές αλληλεπιδράσεις.
Χωρίς την ενσωμάτωση τέτοιων πληροφοριών, οι ψυχολογικές μελέτες για την καθημερινή λήψη αποφάσεων και την επικοινωνία δεν μπορούν να συλλάβουν ολόκληρη την εικόνα.
onmed.gr