Ταλαιπωρία για τους επιβάτες στο μετρό της Θεσσαλονίκης όταν συρμός ακινητοποιήθηκε στον σταθμό Φλέμινγκ.
Το πρόβλημα εμφανίστηκε λίγο μετά τις 18:00 του Σαββάτου (14/12).
Σε βίντεο που ανέβασε στα κοινωνικά δίκτυα επιβάτιδα του μετρό φαίνεται να προχωράει μαζί με άλλους επιβάτες, παράλληλα με τις γραμμές του μετρό, προκειμένου να φτάσουν στον σταθμό Φλέμινγκ. Από εκεί ανέβηκαν στην αποβάθρα κι από εκεί στην επιφάνεια.
Σύμφωνα με μαρτυρία επιβάτη, έμειναν μέσα στο συρμό 20 λεπτά με κλειστές πόρτες.
Στη συνέχεια άνοιξαν οι πόρτες και εργαζόμενη τους καθοδήγησε με τα πόδια στις σήραγγες μέχρι το σταθμό Φλέμινγκ.
Σύμφωνα με ενημέρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης «λόγω τεχνικού προβλήματος, τα δρομολόγια από σταθμό Νέα Ελβετία μέχρι σταθμό Πανεπιστήμιο διεξάγονται μόνο μέσω της τροχιάς 1».
Σύμφωνα με ακροατή του Ραδιο Θεσσαλονίκη που βρίσκονταν στο Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά το σταθμό Ανάληψης προς Φλέμινγκ και όπως είπε «περίπου στα μέσα της διαδρομής ακούστηκε ένα μπαμ σταματήσαμε στο τούνελ. Μείναμε στα 20 λεπτά μέσα μας είπαν ελάτε προς τα πίσω και βγήκαμε και περπατήσαμε μέσα στο τούνελ για περίπου πέντε λεπτά και βγήκαμε στη Φλέμινγκ» στη συνέχεια περίμεναν 35 λεπτά να επιβιβαστούν σε συρμό ο ίδιος πήρε ταξι.
Η ανακοίνωση της εταιρείας του μετρό αναφέρει:
Σήμερα Σάββατο 14/12/2024 και ώρα 17.59, στο Μετρό Θεσσαλονίκης, μεταξύ των σταθμών «Φλέμινγκ» και «Ευκλείδη» ακινητοποιήθηκε συρμός στην κατεύθυνση προς Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, λόγω διακοπής της ηλεκτροδότησης της γραμμής.
Καθώς δεν κατέστη εφικτή η επαναφορά της ηλεκτροδότησης από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, σε εφαρμογή του σχετικού για την περίπτωση πρωτοκόλλου, ο συρμός εκκενώθηκε και οι επιβάτες μετέβησαν μέσω του υφιστάμενου πεζοδιαδρόμου της σήραγγας, συνοδεία του προσωπικού με απόλυτη ασφάλεια στον πλησιέστερο σταθμό.
Στο σημείο μετέβησαν τεχνικοί της ΤΗΕΜΑ και του κατασκευαστή προκειμένου να διαπιστώσουν τα αίτια του συμβάντος και να προβούν στις απαιτούμενες ενέργειες για την επίλυση του. Λόγω του προβλήματος που ανέκυψε, οι συρμοί που ήταν στο δίκτυο ακινητοποιήθηκαν προσωρινά στους σταθμούς για διάστημα λίγων λεπτών έως ότου τεθεί σε εφαρμογή το εναλλακτικό σενάριο κυκλοφορίας μεταξύ των σταθμών «Πανεπιστήμιο» και «Ανάληψη».
Η ηλεκτροδότηση επανήλθε στις 19.34, ο συρμός απομακρύνθηκε και πλέον έχει αποκατασταθεί η κυκλοφορία. Πρέπει να σημειωθεί ότι από το συμβάν δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα ασφαλείας για τους επιβάτες και οι διαδικασίες οι οποίες ακολουθήθηκαν ήταν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα τα οποία έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους και στην πιο έγκυρη πιστοποίηση.
Η εταιρεία ΤΗΕΜΑ εγγυάται την ασφάλεια του συστήματος και τη μεγαλύτερη δυνατή διαθεσιμότητα του δικτύου.
Αντιπαράθεση για τη βλάβη στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση του προϋπολογισμού του 2025, στην Ολομέλεια της Βουλής, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε ενημέρωση για το εάν είχαν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες και εάν υπήρχαν τα πρωτόκολλα και οι προδιαγραφές ασφαλείας πριν εγκαινιαστεί το Μετρό.
«Χρειάστηκε να σταματήσουν οι συρμοί, οι επιβάτες να περπατήσουν σε σήραγγες», είπε με τον παριστάμενο υπουργό Επικρατείας Μάκη Βορίδη να απαντά ότι υπήρξε μια βλάβη και ακολουθήθηκαν όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας.
Για το ίδιο θέμα, ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλ. Χαρίτσης είπε πως το ότι τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας δεν συνιστά πειστική απάντηση.
Μάντζος: Η λογική του “πάμε και όπου βγει” καταγράφεται στο Πήλιο και το Μετρό Θεσσαλονίκης
Απαντήσεις στη Βουλή ζήτησε και το ΠΑΣΟΚ με τον Δημήτρη Μάντζο να αναφέρει ότι το κόμμα του από την 1η Νοεμβρίου είχε υποβάλει ερώτησε σε σχέση με την ετοιμότητα του έργου και τον έλεγχο των πρωτοκόλλων ασφαλείας. «Στις 26 Νοεμβρίου η κυβέρνηση ήρθε με τροπολογία με την οποία ομολογούσε ότι δεν είχε προβλέψει τη διαδικασία για την αδειδότηση του αστικού σιδηροδρόμου», είπε για να προσθέσει πως επί της ουσίας δεν αξιολογήθηκαν τα πιστοποιητικά ασφαλείας.
«Η λογική του “πάμε και όπου βγει” καταγράφεται και στο τρενάκι στο Πήλιο και πιο σοβαρά στο Μετρό Θεσσαλονίκης», σχολίασε από το ΚΚΕ ο Νίκος Καραθανασόπουλος, τονίζοντας ότι υπάρχουν προβλήματα ασφαλείας και η κυβέρνηση λέει ότι όλα είναι καλώς καμωμένα.
Βορίδης: «Δεν υπάρχει ζήτημα ασφαλείας, ακολουθήθηκαν τα πρωτόκολλα ασφαλείας»
Για το συμβάν στο μετρό Θεσσαλονίκης αναφέρθηκε ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, μετά την σχετική παρέμβαση του Σ. Φάμελλου. Όπως είπε, υπήρξε μια βλάβη, ακολουθήθηκαν πλήρως τα πρωτόκολλα ασφαλείας, δεν υπάρχει οποιοσδήποτε κίνδυνος ή ζήτημα ασφαλείας, ενώ θα εκδοθεί αναλυτική ενημέρωση από την εταιρία. Σημείωσε πως ήταν σε επικοινωνία με τον αρμόδιο υφυπουργό, Νίκο Ταχιάο.
Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της ΝΔ Άννα Ευθυμίου επεσήμανε ότι τα πρωτοκόλλα ασφαλείας έχουν υποβληθεί σε αυστηρότατους ελέγχους από εταιρείας παγκόσμιας εμβέλειας και πως λόγω βλάβης στις ενδείξεις του τρένου επειδή το σύστημα είναι αυτοματοποιημένο ακινητοποιήθηκαν όλοι οι συρμοί χωρίς να υπάρξει κανένας κίνδυνος για τους επιβάτες.
Για αξιοποίηση μιας διακοπής ηλεκτροδότησης που συμβαίνει σε όλα τα Μετρό στον κόσμο, επέκρινε την αντιπολίτευση και ιδιαίτερα τον ΣΥΡΙΖΑ ο Μάκης Βορίδης που επανήλθε στο θέμα, διαβάζοντας όλη την ανακοίνωση της εταιρίας.