Σε “Τσουνάμι ” κοντεύουν να εξελιχθούν όπως αναφέρουν, οι καταγγελίες των καταναλωτών, που φθάνουν καθημερινά στο Γραφείο Προστασίας του Καταναλωτή της Ε.Π.Κ. Κρήτης ,για λογαριασμούς από την χρήση των «έξυπνων» τηλεφωνικών συσκευών κινητής τηλεφωνίας.
Όπως καταγγέλλει η Ένωση, παρατηρείται το φαινόμενο ότι, συσκευές Smart Phone, αυτόματα και χωρίς καμία ενημέρωση, για την χρέωση ,μπορούν να οδηγήσουν σε χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών, και ο καταναλωτής παρά την αρχική του ικανοποίηση για ελεύθερη πλοήγηση, αγανακτεί και διαμαρτύρεται ,όταν παραλαμβάνει “φουσκωμένο” λογαριασμό.
Επειδή στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής πέφτει “θύμα” της κατανάλωσης και καλείται να αποδείξει την μη ενημέρωσή του, από τον πωλητή της συσκευής κινητής τηλεφωνίας, η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης ,εφιστά την προσοχή των χρηστών “έξυπνων ” τηλεφωνικών συσκευών.
Όπως εξηγεί η Ένωση στους ενδιαφερόμενους, θα πρέπει ο καταναλωτής να ξέρει ότι για να αποφύγει το “μπέρδεμα” με τις χρεώσεις οφείλει, να υποβάλλει μία αίτηση αποσύνδεσης της αυτόματης σύνδεσης με το διαδίκτυο, στον παροχο του.
Επί πλέον να κρατήσει την ημερομηνία που την υπέβαλε, σε ποιον και πότε αυτή έγινε δεκτή. Για την απενεργοποίηση, μπορεί να καλέσει, επίσης, το τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, που χρησιμοποιεί.
Οι χρεώσεις που γίνονται στα Smart Phone είναι από υπηρεσίες όπως τοe-mail, Gps και άλλα όπου η χρήση τους γίνεται με συνδρομή.
Τα φαινόμενα , μη ενημέρωσης από τα καταστήματα πώλησης συσκευών κινητής τηλεφωνίας και στην Κρήτη είναι έντονα, και οι καταναλωτές πέφτουν θύματα τέτοιων πρακτικών, σύμφωνα πάντα με καταγγελίες που φτάνουν στην Ένωση.